איך היה היחס של הרבי ליום השואה? | "השליח שלי"

עניין משפחתי 5 Comment on איך היה היחס של הרבי ליום השואה? | "השליח שלי"

בפינת "השליח שלי" המשודרת מידי יום שלישי בתכנית "עניין משפחתי" דיבר הרב ראובן שניאורסון עם מירי שניאורסון על ספירת העומר וימי השואה והזיכרון. מה הייתה עמדת הרבי מליובאוויטש ביחס ליום השואה?

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמידי שבוע בתכנית "עניין משפחתי" משוחחת מירי שניאורסון בפינת "השליח שלי" עם בנה הרב ראובן שניאורסון- שליח חב"ד בקרית גת. הרב שניאורסון פתח את השיחה בתובנה מעניינת: "כמו שמאחלים בפסח פסח כשר ושמח, גם בקיץ צריך לאחל קיץ כשר ושמח. כי זה שאומרים את פרקי אבות, זה גם בגלל שהימים האלה הם יותר חמים ושייכים לענייני העולם הזה. אז אומרים אותם להוריד את הלהיטות מעניני העולם הזה". 

 על המידות בספירת העומר אמר הרב שניאורסון: "מידת החסד זה אהבה ולתת, וגבורה זה להגביל את עצמך. ושאר המידות זה תולדות של אהבה ויראה. מידת ההוד אומרת אם אני שומר מצוות אז לא מתאים לי להתנהג בצורה לא ראויה".

ביחס ליום השואה אמר הרב שניאורסון כי: "הרבי אמר שחבל שלא קבעו את יום השואה בחודש אייר. כי חודש ניסן זה חודש של גאולה. ולכן  הרבי שאף הוא היה ניצול שואה ואי אפשר לומר שהוא לא ראה לנכון לזכור את השואה. הוא ציין את זה בעשרה בטבת כיום הקדיש הכללי".

האזינו לראיון המלא:

 



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    הרבי לא ציין את יום השואה ולא את עשרה בטבת.
    הרבי יצא בחריפות נגד יום השואה.
    התוועדות יא ניסן תשלג סעיף כו.

  2. 4

    לכאורה הענין של זיכרון לקדושים והטהורים הי"ד, אזי הוא דבר טוב . . מדוע לא להוסיף את זה?

    וההסברה בזה היא: . . ישנו ציווי שצריך להוסיף ב"מועדים לשמחה", ולא להיכנס לענינים של היפך השמחה . . עד כדי כך ההקפדה היא שבכל חודש ניסן לא לעשות ענינים של היפך השמחה (טושו"ע או"ח סתכ"ט), שלכן אין דעת חכמים נוחה מכך שקבעו את היום [=יום הזיכרון לחללי השואה] בחודש ניסן, במקום לדחות לחודש אייר, כדי לא לבלבל בחודש ניסן, ואין כאן המקום להאריך בזה

    — שיחת י"א ניסן תשל"ז

    1. אין קשר בין הרבי הקדוש זצ"ל לבין מה שמשדרים החבדנקים כיום. יש פער אדיר בין הרב לתלמידים

  3. 3

    הרבי היה נגד הציונות ונגד כל מה שקשור למדינה
    הוא אמר שיום העצמאות דחה את ביאת המשיח ב50 שנה

    1. נכון הדברים ידועים חבל שחבד משתפת פעולה עם ציונים